AKUT TANDLÆGE

Tandpine er aldrig sjovt

Akut hjælp til tandpine

Vi har åbent for patienttilgang. Det betyder at du kan bestille en akut tid hos os selvom du ikke er patient hos os. Patienter besøger os fra nær og fjern. Vi har bl.a. patienter fra Aars, Gedsted, Farsø, Møldrup og Nørager.

Læs vores gode råd til hvordan du bedst håndterer tandpine og får smerten til at forsvinde.

Et billede af en mand der taler i telefon mens han kigger ud af vinduet

Bestil tid med det samme

Hvis du oplever tandpine kan vi garantere at det ikke forsvinder af sig selv. Der kan være mange forskellige årsager til, at du oplever tandpine. Kontakt os hurtigst muligt, så vi kan undersøge årsagen og rette op på tandpinen.

Håndtering af tandpinen

For at lindre tandpinen anbefaler vi at tage smertestillende f.eks. Ipren eller Panodil. Vi anbefaler altid at du læser indlægsedlen inden du anvender smertestillende. Hvis du oplever hævelser kan bruge is. Husk at dette kun er midlertidige løsninger. Vi kan ikke understrege hvor vigtigt det, at kontakte en tandlæge.

Tandlægevagten

Ved tandpine og tandskader kan du kontakte tandlægevagten hvis din egen tandlæge er lukket. Vi kan godt arrangere en akut behandling uden for vores åbningstid, men det kræver selvfølgelig at du har kontaktet os inden for vores åbningstid. Hvis du ikke kan komme i kontakt med os kan du ringe til Region Nordjyllands Tandpinevagten.